نمونه سوالاتی درباره متر لیزری
تاريخ : یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:متر لیزری, | 17:2 | نویسنده : محسن قبادی

1- در روزی آفتابی، با اینکه طولی کوتاه برای اندازه گیری انتخاب شده است. متر لیزری X2 خطای 255 را نمایش می دهد. علت آن چیست؟

 

شدت زیاد نور آفتاب مانع از دریافت بازتابش مطمئن و دقیق لیزرجهت اندازه گیری است. در چنین شرایطی راه حل ایجاد سایه بر روی هدف است.

 

2 - آیا امکان اندازه گیری طول به وسیله متر لیزری X2 با عبور از شیشه وجود دارد؟

 

ما چنین توصیه ای نمی کنیم، از آنجائیکه چنین شرایطی ایجاد خطا می نماید و ممکن است طولی بلند تر یا کوتاهتر از واقعیت وابسته به شرایط شیشه مانند کیفیت، تمیزی و زاویه آن ، نتیجه دهد.

 

3 -   آیا لیزر منتشره از متر لیزری X2 برای چشم و یا سلامتی زیان آور است؟

 

خیر، سرعت عکس العمل چشم انسان ( پلک زدن ) کاملا متناسب با نوع لیزر استفاده شده در مترX2 می باشد. البته مشابه خیره شدن به خورشید، از خیره شدن به شعاع لیزر نیز پرهیز نمایید.

 

4 -  در هنگام اندازه گیری طول با متر لیزری X2 در برخورد بعضی از سطوح براق مانند فلزات آبکاری شده، خطای 256 مشاهده می گردد. علت چیست؟

 

سطوح براق فلزات ، موجب بازتابش شدید موج لیزر می گردد که مانع دریافت موج توسط گیرنده دستگاه برای یک اندازه گیری دقیق است. بهترین راه حل برای چنین شرایطی، چسبانیدن تکه ای کاغذ یا مقوا بر روی سطح براق و تکرار اندازه گیری است.

 

5 - آیا در متر لیزری X2 می توان از باطری های قابل شارژ استفاده کرد؟

 

بله، متر لیزری X2 بخوبی با باطری های قابل شارژ نیم قلمی (AAA) کار می کند.

 

6 - آیا از متر لیزری X2 می توان در سطوح قوسی و کمانی مانند سر در یا پنجره استفاده کرد؟

 

بله، بر خلاف متر های صوتی، نقطه نشانگر متر لیزری همواره نمایشگر این است که شما تا چه نقطه ای را دارید اندازه می گیرید.

 

7 - در هنگام اندازه گیری، نقطه قرمز لیزری دیده نمی شود ولی متر طول را اندازه گیری و نمایش می دهد. این به چه معناست؟

 

متر لیزری X2 ، شعاع لیزر را بهتر از چشم انسان می بیند. این بدین معناست که دستگاه ، با وجود اینکه ما دیگر نمی توانیم نقطه قرمز لیزری را ببینیم، می تواند اندازه گیری را انجام دهد. با این حال، شما با کنترل های متعدد می بایست اطمینان حاصل کنید که طول اندازه گیری شده ، همان طول مورد نظر و هدف شما بوده است. اگر برای شما دیدن نقطه قرمز لیزری امری ضروری است، می توانید از عینکهای مخصوص با شیشه یا تلق قرمز رنگ استفاده کنید و یا ساده تر از تکه ای تلق یا فیلم قرمز رنگی را جلوی یک یا هردوچشم خود برای دیدن آن نگاه دارید.

 

8 - برای نصب چند تابلو یا پوستر در فاصله ای مشابه از سقف چگونه می توان از متر لیزری X2 استفاده کرد.؟

 

با انتخاب فاصله یابی مداوم ، با نگاه داشتن کلید بزرگ قرمز در چند ثانیه بطور مداوم، این امکان فعال می گردد و متر لیزری بطور مداوم فاصله یابی انجام می دهد، دستگاه را با بالا و پایین بردن در ارتفاع دلخواه قرار داده و دیوار را علامت گذاری نمایید، و با تکرار این عملیات تا اتمام کار، بقیه کار را به همین روش انجام دهید. البته به همین روش ساده شما می توانید از ردیف نصب کردن موارد دیگر بر روی دیوار مانند کلید و پریز، تاقچه های دیواری، کتابخانه، دیوارهای پارتیشن و دیگر موارد استفاده کنید.

 

9  -   چگونه از متر لیزری در لوله کشی و یا کابل و داکت کشی شبکه می توان استفاده کرد؟

 

یکی از نیازهای مشابه چنین مواردی اندازه گیری طول مسیر عبور داکت، کابل و لوله است که خود متشکل از قطعات مختلف طولهای متعدد است. عمل جمع کردن با علامت + راه حلی ساده است بدین معنا که بعد از اندازه گیری قطعه اول، با زدن + و اندازه گیری های بعدی، همواره مقدار جمع طول آخر با طولهای قبلی نمایش داده می شود و نهایتا" طول کل مسیر.

 

10   -   مثالی از عمل تفریق -  و کاربرد آن چه می تواند باشد؟

 

از فاصله دور گاهی ضخامت یک کتابخانه و یا فاصله بین دو ستون که هردوی آن از ما دور است، مورد نظر ماست که با سادگی در شروع طول بلند تر اندازه گیری شده و سپس عمل تفریق – را انتخاب و بعد از آن طول کوتاهتر را اندازه گیری می کنیم، نتیجه ضخامت کتابخانه و یا فاصله بین دو ستون خواهد بود.

 

11 -   آیا می توان تعداد زیادی کارتن که حجم کل آن به متر مکعب مشخص است را در انباری با حجم نا معین جا داد؟

 

اگر متر لیزری X2 را دارید، جواب را ظرف چند ثانیه خواهید داشت، وارد برنامه اندازه گیری حجم شده و با اندازه گیری سه طول، عرض و ارتفاع، نتیجه را به متر مکعب مشاهده نمایید.

 

12 -  کاربرد های برنامه مساحت و مراحل آن چیست ؟

 

این برنامه با اندازه گیری دو طول و عرض مساحت را به متر مربع نمایش می دهد و کاربردهای زیادی مانند، تعیین مقدار لازم کف پوش، پارکت، سرامیک، موکت، سنگ، رنگ نقاشی دیوار ها، کاغذ دیواری، پرده  و دیگر موارد مشابه دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

امیر
ساعت13:54---20 مرداد 1395
با عرض سلام و خسته نباشید
مدتی پیش یک متر لیزری با مارک mileseey خریداری کردم.امروز متوجه شدم که حدود 6 میلی متر خطا دارد با اینکه نه اسیب دیده و نه ضربه.برای رفع مشکل چه باید کرد.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:لطفا از فروشگاهیی که خریداری کردین در میان بذارین یا از سایت اصلی شرکت نظرتونو بیان کنید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود کتاب
  • بک لینک